Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej (wzór w załączniku).
Oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (wzór w załączniku).
Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Czas realizacji i sposób załatwienia sprawy
Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości następuje w terminie 7 dnia od dnia wpływu kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów.
Sposób załatwienia: wydanie zaświadczenia o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Opłaty
Opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych – 50,00 zł (nie wnosi się dodatkowej opłaty za wydanie zaświadczenia o wpisaniu do rejestru).
Opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem – 25,00 zł.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze – 17,00 zł.
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – 17,00 zł.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, Punkt Obsługi Mieszkańca (parter, pokój 3).
Osoba do kontaktu
Magda Zymkowska - Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, tel 87 615 60 52, e-mail: magda.zymkowska@goldap.pl
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2025 r. poz. 399 ze zm.)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r. poz. 236 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, z późn. zm.).
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122)
Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2020 r. poz. 10)
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gołdap– uchwała NrXLII/333/2021Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 28 września 2021 r. (z uwzg. późniejszych zmian)
Uchwała Nr LXVII/497/2023 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 28 lutego 2023 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz za usługi opróżniana zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych