Udzielanie ulg w podatku od nieruchomości, podatku rolnym, podatku leśnym i podatku od środków transportowych przez Burmistrza Gołdapi odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy Ordynacja Podatkowa.
- Podatek lub zaległość w podatku można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
- Zaległość podatkową, odsetki za zwłokę można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
- Umarzanie zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej).
Wymagane dokumenty:
Wniosek o rozłożenie należności na raty / umorzenie odsetek / umorzenie zaległości / odroczenie terminu płatności.
- W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki) oraz oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym, rodzinnym i sytuacji materialnej.
- W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą gospodarstwo rolne do wniosku należy dołączyć dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym, rodzinnym i sytuacji materialnej oraz dokumenty wynikające z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
- W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej) dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy oraz dokumenty obrazujące kondycję finansową.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek o rozłożenie należności na raty / umorzenie odsetek / umorzenie zaległości / odroczenie terminu płatności. Należy złożyć w punkcie obsługi mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Gołdapi.
Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Od postępowania zakończonego decyzją odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Gołdapi i składa się je w punkcie obsługi mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Gołdapi w godzinach pracy Urzędu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 702).