Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Miejski w Gołdapi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.goldap.pl/.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 2024-03-28
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Mietliński, info@goldap.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +486156066. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap – zwany dalej „budynkiem”.
Do budynku prowadzi jedno wejście, położone we frontowej ścianie budynku od Placu Zwycięstwa. Do wejścia prowadzą schody. Przy schodach znajduje się podjazd dla wózków z jedną poręczą. Wejście wyposażone jest w drzwi jednoskrzydłowe, częściowo przeszklone, dostępne dla osób na wózku. Na drzwiach umieszczone są piktogramy.
Punkt Obsługi Mieszkańców i kasa znajdują się na parterze - od wejścia prosto do końca korytarza i w prawo przed schodami bez oznakowania dotykowego na posadzce. Drzwi do punktu i kasy są częściowo przeszklone, oznaczone piktogramami. Osoba na wózku może wjechać tylko do Punktu Obsługi Mieszkańców. Pracownik kasy obsługuje osobę na wózku w Punkcie Obsługi Mieszkańców.
Budynek posiada trzy piętra. Komunikacja między piętrami odbywa się wyłącznie schodami. Pierwszy i ostatni stopień schodów wewnętrznych oznaczony jest kontrastową, żółto- czarną taśmą. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze.
W budynku nie ma windy.
Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego wydziału / pracownika.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z pracownikiem na parterze.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia do budynku, drzwi oznaczone piktogramem.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Punkt Obsługi Mieszkańców wyposażony jest w stanowiskową pętlę indukcyjną, lupę, tablety z rysikiem, stanowisko komputerowe z dotykowym monitorem do potrzeb osób słabowidzących. Kasa posiada zainstalowany interkom kasowy. Na wyposażeniu budynku jest również przenośna pętla indukcyjna.
W budynku zainstalowany został system TOTUPOINT ułatwiający dostęp osobom słabowidzącym i niewidomym. System składa się z aplikacji mobilnej oraz znaczników dźwiękowych zamontowanych nad wejściem do budynku oraz na holach i korytarzach, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z tego systemu. Komunikaty zawierają niezbędne informacje dla osoby odwiedzającej o miejscu, w którym się znajduje. Aplikacja mobilna powoduje, że osoba zbliżając się do konkretnego miejsca otrzymuje informację ze znacznika oraz daje możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnioną przez znacznik. Instalacja aplikacji jest bezpłatna.
W budynku dokonano częściowej modernizacji oświetlenia w ciągach pieszo-komunikacyjnych, holach, klatce schodowej oraz pomieszczeniach w budynku Urzędu Miejskiego polegającej na zastosowaniu równomiernego, rozproszonego, nierażącego oświetlenia światłem sztucznym, zgodnym ze standardami. Światło w ciągach pieszo-komunikacyjnych holach i na klatce schodowej włącza się automatycznie, gdy wyczuje ruch człowieka.
Bezpośrednio przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Najbliższe miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych znajdują się w następujących lokalizacjach:
- 1 miejsce parkingowe za rondem naprzeciwko budynku, po drugiej stronie ulicy,
- 4 miejsca parkingowe na parkingu głównym przy Placu Zwycięstwa naprzeciwko budynku, po drugiej stronie ulicy.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku istnieją oznaczenia piktogramowe.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848