Podstawowe informacje
Osoby fizyczne będące właścicielami lasów, posiadaczami samoistnymi lasów, użytkownikami wieczystymi lasów, posiadaczami lasów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego są zobowiązane:
- Składać, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania, o których mowa w art. 5 ust. 4 ustawy, organowi podatkowemu, informację – IL-1 wraz z załącznikiem ZIL-1, ZIL-2, ZIL-3 na podatek leśny, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru;
- Odpowiednio skorygować informację w razie zaistnienia zdarzenia w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia;
- Wpłacać obliczony w decyzji wymiarowej na podatek lesny - bez wezwania - na rachunek gminy, w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada. W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Wymagane dokumenty
- Informacja IL-1 wraz z załącznikiem ZIL-1, ZIL-2, ZIL-3.
Miejsce złożenia
Urząd Miejski, Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap, Punkt Obsługi Mieszkańca (parter, pokój 3).
Termin składania dokumentów
W terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub od dnia zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U.2023.2383 z późń. zm.),
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (t.j. Dz.U.2019.888 z późń. zm.)