Podstawa prawna: Ustawa z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. poz. 301 z późn. zm.), Uchwała Nr XLIX/344/2014 Rady Miejskiej w Gołdapi z dnia 25 marca 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o przyznanie sołectwu środków z funduszu wraz z uzasadnieniem,
2) Uchwała Zebrania Wiejskiego w sprawie uchwalenia wniosku o zaplanowanie przedsięwzięć w budżecie Gminy Gołdap na dany rok ze środków sołectwa w ramach funduszu sołeckiego,
3) Protokół z Zebrania Wiejskiego,
4) Listę obecności uczestników zebrania sołeckiego
5) Klauzula informacyjna
Sposób dostarczenia dokumentów: Wniosek należy złożyć osobiście albo przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Miejski w Gołdapi Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap: Punkt Obsługi Mieszkańców parter pokój nr 3, względnie w Wydziale Gospodarki Komunalnej II piętro, pokój nr 28
Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień: podinspektor ds. gospodarki komunalnej Olga Sadowska, tel. 87 615 60 42 oraz kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej Magda Zymkowska, tel. 87 615 60 52
Chronologia działań:
Do 31 lipca Burmistrz przekazuje informacje sołtysom o wysokości środków dla danego sołectwa na przyszły rok budżetowy.
Do 30 września składanie i przygotowywanie wniosków dotyczących proponowanych do realizacji przedsięwzięć (Przed złożeniem wniosku prosimy o skonsultowanie jego treści z osoba merytoryczną, pokój nr 28).
Do 31 października danego roku, w trakcie roku budżetowego sołectwo może złożyć wniosek o zmianę przedsięwzięć lub ich zakresu, przewidzianych do realizacji w ramach FS.
Wzór wniosku:
Wniosek o przyznanie w danym roku budżetowym środków z funduszu - załącznik nr 1
Uchwała Zebrania Wiejskiego w sprawie uchwalenia wniosku o zaplanowanie przedsięwzięć
w budżecie Gminy Gołdap na dany rok ze środków sołectwa w ramach funduszu sołeckiego – załącznik nr 2
Protokół z Zebrania Wiejskiego – załącznik nr 3
Listę obecności uczestników zebrania sołeckiego – załącznik nr 4
Wniosek:
1. Wskazanie przedsięwzięć do realizacji na terenie danego sołectwa oraz sprawdzenie czy mieszczą się w katalogu zadań własnych gminy i są zgodne ze strategią rozwoju gminy
2. Oszacowanie kosztów realizacji przedsięwzięć w sposób jak najbardziej czytelny, tak aby Burmistrz mógł dokonać ich podziału zgodnie z klasyfikacją budżetową na działy, rozdziały i paragrafy.
3. Uzasadnienie - w uzasadnieniu powinniśmy przede wszystkim wskazać w jaki sposób realizacja danego przedsięwzięcia przyczyni się do poprawy warunków życia mieszkańców danego sołectwa.
Informacje dodatkowe:
Zasady określania zadań możliwych do sfinansowania z funduszu sołeckiego:
1. Przedsięwzięcia zgłoszone we wniosku muszą być zadaniami własnymi gminy.
2. Realizowane zadania muszą wpływać na poprawę warunków życia mieszkańców sołectwa.
3. Zadanie musi być zgodne ze strategią gminy.
Z funduszu sołeckiego można realizować m.in. :