Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Burmistrz Gołdapi, dostępny pod linkiem: https://empatia.mpips.gov.pl/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow
Krok po kroku:
- Wnioski o wpis żłobka lub klubu dziecięcego składa się wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).
- Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany dostępne są pod adresem: (https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).
- Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty.
- Postępowanie w sprawie rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego kończy się wpisaniem placówki do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
- Potwierdzenie wpisu otrzymuje się za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
- We wniosku umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza Pani/Pana zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
- Do wniosku należy dołączyć:
- pozytywną decyzję Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych,
- w przypadku żłobków pozytywną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno - lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku,
- w przypadku klubów dziecięcych opinia burmistrza miasta potwierdzająca spełnienie wymagań sanitarno – lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym,
- w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- Oświadczenie o uiszczeniu opłaty,
- Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu.
Opłaty
- Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
- Opłatę za wpis należy przelać na rachunek bankowy: 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929 lub zapłacić bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19 – 500 Gołdap.
- Wysokość opłaty za wpis określiła Rada Miejska Uchwałą nr XIX/141/2016 z dnia 17 lutego 2016 r.
Miejsce złożenia i odbioru
Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, II piętro pokój 26, tel. 087 615 60 51.
Termin odpowiedzi
Wpis przedsiębiorcy do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywany jest w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku wraz z dołączonymi do niego dokumentami do Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia. Burmistrz wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.
Uwagi
1. Odmowa wpisu do Rejestru następuje w przypadku gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
2. Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisanego do Rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości
w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
- wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji za pomocą systemu teleinformatycznego w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
- Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy