Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Powróć do: PORADNIK INTERESANTA

Rejestracja żłobka lub klubu dziecięcego


Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Burmistrz Gołdapi, dostępny pod linkiem: https://empatia.mpips.gov.pl/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow

Krok po kroku:

  1. Wnioski o wpis żłobka lub klubu dziecięcego składa się wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).
  2. Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany dostępne są pod adresem: (https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).
  3. Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty.
  4. Postępowanie w sprawie rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego kończy się wpisaniem placówki do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  5. Potwierdzenie wpisu otrzymuje się za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
  6. We wniosku umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza Pani/Pana zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi.

 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  2. Do wniosku należy dołączyć: 
  • pozytywną decyzję Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych,
  • w przypadku żłobków pozytywną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno - lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku,
  • w przypadku klubów dziecięcych opinia burmistrza miasta potwierdzająca spełnienie wymagań sanitarno – lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym,
  • w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
  • Oświadczenie o uiszczeniu opłaty,
  • Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu.

Opłaty

  1. Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
  2. Opłatę za wpis należy przelać na rachunek bankowy: 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929 lub zapłacić bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19 – 500 Gołdap.
  3. Wysokość opłaty za wpis określiła Rada Miejska Uchwałą nr XIX/141/2016 z dnia 17 lutego 2016 r.

 

Miejsce złożenia i odbioru

Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Oświaty i Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, II piętro pokój 26, tel. 087 615 60 51.

Termin odpowiedzi

Wpis przedsiębiorcy do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywany jest w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku wraz z dołączonymi do niego dokumentami do Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia. Burmistrz wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.

Uwagi

   1. Odmowa wpisu do Rejestru następuje w przypadku gdy:

  • podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

   2. Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:

  • złożenia przez podmiot wpisanego do Rejestru wniosku o wykreślenie;
  • nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości
    w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
  • wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.

Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji za pomocą systemu teleinformatycznego w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców 
  4. Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy

Pliki do pobrania:

Rodo.docx
Format: docx, 15.88 kB
DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.