I. Ustalenie numeru porządkowego - krok po kroku:
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek. Nr telefonu/adres e-mail – nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (w załączeniu).
klauzula rodo - nadanie numeru na nieruchomość
- Dołącz do wniosku kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopię decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz mapę z usytuowaniem budynku (jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków).
- Wniosek złóż w Urzędzie Miejskim w Gołdapi w Punkcie Obsługi Mieszkańca albo wyślij pocztą tradycyjną.
- Jeżeli we wniosku podałeś numer telefonu lub adres e-mail i zaznaczyłeś opcję "odbiór osobisty" powiadomimy cię o terminie i miejscu odbioru.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
- Załącznik graficzny obrazujący usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy,
- Załącznik graficzny (np. plan zagospodarowania działki lub terenu) obrazujący planowane usytuowanie budynków prognozowanych do wybudowania lub w trakcie budowy, dla których mają być ustalone numery porządkowe.
[!] mapa nie jest wymagana, jeżeli budynek jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków.
Opłaty: zwolnione od opłat skarbowych.
Termin odpowiedzi: do 30 dni.
Tryb odwoławczy:
Ustalanie numerów porządkowych: przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
Zgodnie z art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi czynność ta podlega kontroli sądów administracyjnych. Zgodnie z art. 53 § 2 tej ustawy: jeżeli ustawa nie przewiduje środków zaskarżenia w sprawie będącej przedmiotem skargi, skargę na akty lub czynności, o których mowa w art. 3 § 2 pkt 4, wnosi się w terminie trzydziestu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się o wydaniu aktu lub podjęciu innej czynności. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę.
II. Wydawanie zaświadczeń o nadanych (wcześniej) numerach porządkowych - krok po kroku:
- Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek. Nr telefonu/adres e-mail – nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (w załączeniu).
klauzula rodo - ustalenie numeru porządkowego nieruchomości
- Dołącz dowód dokonania opłaty skarbowej.
- Wniosek złóż w Urzędzie Miejskim w Gołdapi w Punkcie Obsługi Mieszkańca albo wyślij pocztą tradycyjną.
- Jeżeli we wniosku podałeś numer telefonu lub adres e-mail i zaznaczyłeś opcję „odbiór osobisty” powiadomimy cię o terminie i miejscu odbioru.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym,
- Dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty: 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
Opłatę skarbową można wnieść w: Kasa Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, parter, czynna w godz. 8 – 14 lub dokonać przelewu, przekazu na rachunek bankowy: PKO BP S.A. oddz. Gołdap 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929.
Termin odpowiedzi: do 7 dni.
Tryb odwoławczy:
Wydawanie Zaświadczeń: Zgodnie z art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Punkt Obsługi Mieszkańca (POM), 19-500 Gołdap, Plac Zwycięstwa 14, parter, pokój 3.
tel. (87) 615 60 00 e-mail: pom@goldap.
POM udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości.
Tel. (87) 615 60 41
Uwagi
- Numer porządkowy ustala się:
- dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania,
- dla obiektów takich jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
- Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
- O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę oraz właściciela/współwłaścicieli lub inne podmioty ujawnione w ewidencji gruntów i budynków, które daną nieruchomością władają.
- Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela/władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
- Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi