Logo Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Powróć do: PORADNIK INTERESANTA

Rejestracja żłobka lub klubu dziecięcego


Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Burmistrz Gołdapi, dostępny pod linkiem: https://empatia.mpips.gov.pl/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow

Krok po kroku:

  1. Wnioski o wpis żłobka lub klubu dziecięcego składa się wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).
  2. Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany dostępne są pod adresem: (https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).
  3. Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty.
  4. Postępowanie w sprawie rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego kończy się wpisaniem placówki do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  5. Potwierdzenie wpisu otrzymuje się za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
  6. We wniosku umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza Pani/Pana zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi.

 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
  2. Do wniosku należy dołączyć: 
  • pozytywną decyzję Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych,
  • w przypadku żłobków pozytywną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno - lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku,
  • w przypadku klubów dziecięcych opinia burmistrza miasta potwierdzająca spełnienie wymagań sanitarno – lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym,
  • w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
  • Oświadczenie o uiszczeniu opłaty,
  • Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu.

Opłaty

  1. Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
  2. Opłatę za wpis należy przelać na rachunek bankowy: 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929 lub zapłacić bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19 – 500 Gołdap.
  3. Wysokość opłaty za wpis określiła Rada Miejska Uchwałą nr XIX/141/2016 z dnia 17 lutego 2016 r.

 

Miejsce złożenia i odbioru

Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Oświaty i Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, II piętro pokój 26, tel. 087 615 60 51.

Termin odpowiedzi

Wpis przedsiębiorcy do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywany jest w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku wraz z dołączonymi do niego dokumentami do Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia. Burmistrz wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.

Uwagi

   1. Odmowa wpisu do Rejestru następuje w przypadku gdy:

  • podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

   2. Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:

  • złożenia przez podmiot wpisanego do Rejestru wniosku o wykreślenie;
  • nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości
    w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  • przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
  • wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.

Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji za pomocą systemu teleinformatycznego w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców 
  4. Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy

Pliki do pobrania:

Rodo.docx
Format: docx, 15.88 kB