Wnioski o wpis żłobka lub klubu dziecięcego składa się wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).
Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany dostępne są pod adresem: (https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany).
Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty.
Postępowanie w sprawie rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego kończy się wpisaniem placówki do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Potwierdzenie wpisu otrzymuje się za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
We wniosku umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza Pani/Pana zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpis do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Do wniosku należy dołączyć:
pozytywną decyzję Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych,
w przypadku żłobków pozytywną decyzję Państwowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno - lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku,
w przypadku klubów dziecięcych opinia burmistrza miasta potwierdzająca spełnienie wymagań sanitarno – lokalowych, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym,
w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
Oświadczenie o uiszczeniu opłaty,
Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu.
Opłaty
Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 10% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
Opłatę za wpis należy przelać na rachunek bankowy: 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929 lub zapłacić bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, 19 – 500 Gołdap.
Wysokość opłaty za wpis określiła Rada Miejska Uchwałą nr XIX/141/2016 z dnia 17 lutego 2016 r.
Wydział Oświaty i Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Gołdapi, II piętro pokój 26, tel. 087 615 60 51.
Termin odpowiedzi
Wpis przedsiębiorcy do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych dokonywany jest w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku wraz z dołączonymi do niego dokumentami do Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia. Burmistrz wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.
Uwagi
1. Odmowa wpisu do Rejestru następuje w przypadku gdy:
podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
2. Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
złożenia przez podmiot wpisanego do Rejestru wniosku o wykreślenie;
nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
W przypadku zaistnienia przesłanek uniemożliwiających dokonanie wpisu wydawana jest decyzja administracyjna o odmowie wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych, w trybie przewidzianym dla wydania decyzji.
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji za pomocą systemu teleinformatycznego w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.