Logo Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Powróć do: PORADNIK INTERESANTA

Zatwierdzenie podziału nieruchomości


I. Zatwierdzenie wstępnego podziału nieruchomości - krok po kroku:

  1. Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek. Nr telefonu/adres e-mail –   nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (w załączeniu).
    klauzula rodo - zatwierdzenie wstępnego projektu podziału nieruchomości
  2. Dołącz do wniosku kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopię decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz mapę z usytuowaniem budynku (jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków).
  3. Wniosek złóż w Urzędzie Miejskim w Gołdapi w Punkcie Obsługi Mieszkańca albo wyślij pocztą tradycyjną.
  4. Jeżeli we wniosku podałeś numer telefonu lub adres e-mail i zaznaczyłeś opcję "odbiór osobisty" powiadomimy cię o terminie i miejscu odbioru.

 

Wymagane dokumenty:

Wniosek o zatwierdzenie wstępnego projektu podziału  nieruchomości.

Załączniki do wniosku:

  1. Dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości  - wpis  z katastru  nieruchomości.
  2. Prawomocną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (dołącza się, jeżeli dla obszaru objętego wnioskiem nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, a nieruchomość nie jest położona na obszarze objętym obowiązkiem sporządzenia takiego planu, i tylko w przypadku, gdy decyzja taka została wydana dla obszaru, którego dotyczy wniosek o podział nieruchomości).
  3. Pozwolenie na prowadzenie podziału zabytku nieruchomego (dołącza się w przypadku podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków).
  4. Wstępny projekt podziału.
  5. Rzuty poszczególnych kondygnacji budynku (dołącza się w przypadku, gdy podział nieruchomości dotyczy także podziału budynku znajdującego się na niej).
  6. Pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego udzielenie  (dołącza się w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika).

 

Opłaty: Wniosek zwolniony od opłat skarbowych. 17 zł – opłata skarbowa za połnomocnictwo. Opłatę skarbową można wnieść w: Kasa Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, parter, czynna w godz. 8 – 14 lub dokonać przelewu, przekazu na rachunek bankowy: PKO BP S.A. oddz. Gołdap 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929.

Termin odpowiedzi: do 2 tygodni.

Tryb odwoławczy:

Na postanowienie służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Gołdapi w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia postanowienia.

 


II. Zatwierdzenie podziału nieruchomości - krok po kroku:

  1. Pobierz, wypełnij i wydrukuj wniosek. Nr telefonu/adres e-mail –   nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie tych danych przez Burmistrza Gołdapi. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (w załączeniu).
    klauzula rodo - zatwierdzenie wstępnego projektu podziału nieruchomości
  2. Dołącz do wniosku kopię decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopię decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz mapę z usytuowaniem budynku (jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków).
  3. Wniosek złóż w Urzędzie Miejskim w Gołdapi w Punkcie Obsługi Mieszkańca albo wyślij pocztą tradycyjną.
  4. Jeżeli we wniosku podałeś numer telefonu lub adres e-mail i zaznaczyłeś opcję "odbiór osobisty" powiadomimy cię o terminie i miejscu odbioru.

 

Wymagane dokumenty:

Wniosek o zatwierdzenie projektu podziału  nieruchomości.

Załączniki do wniosku:

  1. Dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości  - wypis  z katastru  nieruchomości .
  2. Postanowienie opiniujące  wstępny  projekt  podziału  wraz  ze  wstępnym  projektem podziału.
  3. Mapę  z projektem  podziału.
  4. Pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego udzielenie  (dołącza się w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika).

 

Opłaty: Zwolnione od opłat skarbowych. 17 zł – opłata skarbowa za połnomocnictwo. Opłatę skarbową można wnieść w: Kasa Urzędu Miejskiego w Gołdapi, Plac Zwycięstwa 14, parter, czynna w godz. 8 – 14 lub dokonać przelewu, przekazu na rachunek bankowy: PKO BP S.A. oddz. Gołdap 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929.

Termin odpowiedzi: do 2 tygodni.

Tryb odwoławczy:

Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Gołdapi w terminie czternastu dni od dnia doręczenia.

 


Miejsce złożenia i odbioru:

Punkt Obsługi Mieszkańca (POM), 19-500 Gołdap, Plac Zwycięstwa 14, parter, pokój 3.
tel. (87) 615 60 00 e-mail: pom@goldap.
POM  udziela ogólnej informacji, a po skontaktowaniu się z właściwym pracownikiem kieruje do niego interesanta.

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Gospodarki Przestrzennej Ochrony Środowiska i Nieruchomości. 
Tel. (87) 615 60 41

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  4. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami 
  5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości.