Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

WYDZIAŁ GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ, OCHRONY ŚRODOWISKA i NIERUCHOMOŚCI

Beata Kołakowska

Kierownik Wydziału Gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska i nieruchomości

Tel. 87 615 60 40  Kom. 690 966 644

 

  • Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Wydziału.
  • Opiniowanie projektów podziałów gruntów komunalnych oraz takich podziałów nieruchomości, które mogą przynosić konsekwencje finansowe dla Gminy, w szczególności ustalenie obowiązków i wysokości opłat adiacenckich z tyt. wzrostu wartości nieruchomości powstałych na skutek dokonania podziału.
  • Przygotowania opracowań geodezyjno - prawnych i projektowych, dokonywania podziałów oraz scaleń i podziałów.
  • Wykonywanie określonych zadań odnoszących się do gospodarowania mieniem osób trzecich: zatwierdzanie podziałów nieruchomości, w tym wydawanie opinii o podziałach na wniosek sądów i instytucji, dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości, dokonywania scaleń i podziałów nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planie miejscowym na inne cele aniżeli rolne i leśne, w tym przygotowanie projektu scalenia i stosownych uchwał.
  • Podpisywanie decyzji zezwalającej na ścinkę drzew lub krzewów.
  • Podpisywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
  • Prowadzenie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy- m.in.przygotowywanie i promocja ofert inwestycyjnych, aktualizowanie i weryfikacja ofert inwestycyjnych, obsługa inwestora-przedsiębiorcy, opieka poinwestycyjna, współpraca z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponad gminnym t.j. PAIH, RCOI i SSSE.
  • Aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania Wydziału.
  • Zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań Wydziału, przede wszystkim w zakresie obsługi interesantów.
  • Inicjowanie działań zapewniających właściwe funkcjonowanie w zakresie zadań. Wydziału, określonych dziedzin życia społecznego i gospodarczego gminy w szczególności w ramach wdrażania strategii społeczno – gospodarczej gminy oraz poprzez przygotowywanie projektów aktów prawnych Burmistrza i Rady oraz ich realizację.
  • Prowadzenie polityki personalnej Wydziału.
  • Zapewnienie zgodności z prawem decyzji opracowywanych w Wydziale.
  • Przygotowywanie projektu budżetu i jego realizacja, w zakresie działania Wydziału, zgodnie z obowiązującymi przepisami szczególnymi.
  • Racjonalne planowanie i wykorzystywanie przydzielonych środków finansowych i majątkowych.
  • Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych oraz wystąpienia komisji Rady.
  • Opracowywanie sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów, zarządzeń i poleceń Burmistrza.
  • Uczestnictwo w sesjach Rady, w posiedzeniach komisji Rady zgodnie z dyspozycją Burmistrza, jego Zastępcy lub Sekretarza.
  • Rozpatrywanie skarg i wniosków interesantów oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
  • Przestrzeganie i nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników postanowień regulaminów obowiązujących w Urzędzie oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych.
  • Udzielanie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału.
  • Wdrażanie działań z zakresu kontroli zarządczej.
  • Realizowanie zadań bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz obrony cywilnej w wymiarze wynikającym z zakresu działania Wydziału.
  • Nadzór nad prawidłowym pobieraniem opłaty skarbowej zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.
  • Zlecanie i nadzór nad przygotowaniem projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. 
  • Podejmowanie działań mających na celu podniesienie jakości rozwiązań planistycznych i systemów komunikacji wizualnej w przestrzeni miejskiej, między innymi prowadzenie spraw związanych z lokalizacją reklam na terenie gminy.
  • Opiniowanie przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia  całościowego, harmonijnego i estetycznego wizerunku miasta, opracowanie i wdrożenie katalogu dobrych praktyk ustalającego  zasady i wytyczne  dotyczące umieszczania nośników informacji wizualnej.

Anita Germaniuk

Zastępca kierownika wydziału

Ochrony środowiska

Tel. 87 615 60 23

 

  • Przeprowadzanie oceny oddziaływania na środowisko, wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje inwestycji.
  • Prowadzenie bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocen oddziaływania na środowisko.
  • Przygotowywanie  decyzji nakazującej osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko.
  • Realizacja gminnych programów wspomagających mieszkańców Gminy Gołdap w działaniach związanych z ochroną środowiska.
  • Prowadzenie spraw związanych  z wykrywaniem i zwalczaniem inwazyjnych gatunków obcych roślin i zwierząt w przyrodzie.
  • Składanie sprawozdań z realizacji  nowego programu ochrony powietrza dla strefy warmińsko – mazurskiej.
  • Prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków.
  • Interwencje w sprawach związanych  z naruszaniem przepisów ochrony środowiska

 Magda Kuliś

Planowania i zagospodarowania przestrzennego

Tel. 87 615 60 40

  • Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, poprzez między innymi inicjowanie prac związanych z opracowaniem i uchwaleniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz prac związanych z opracowaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Przygotowywanie materiałów dotyczących powoływania gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej, jako organu doradczego Burmistrza oraz współpraca z tą komisją.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem projektu planu ogólnego gminy.
  • Prowadzenie rejestru   wniosków o   zmianę planu ogólnego.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem projektu planu miejscowego.
  • Prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, gromadzenie materiałów z nimi związanych oraz przechowywanie ich oryginałów, w tym również uchylonych i nieobowiązujących.
  • Przekazywanie staroście kopii uchwalonego studium, planu ogólnego gminy i planu miejscowego.
  • Prowadzenie praz związanych z opracowaniem analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenianie postępów w opracowywaniu planów miejscowych i opracowywanie wieloletnich programów ich sporządzania w nawiązaniu do ustaleń studium, w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych oraz przekazywanie radzie gminy wyników tych analiz.
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń właścicieli albo użytkowników wieczystych w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą, gdy korzystanie z nieruchomości lub jej części w dotychczasowy sposób lub zgodny z dotychczasowym przeznaczeniem stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone lub wartość nieruchomości uległa obniżeniu.
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń wynikłych w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą gdy wartość nieruchomości wzrosła, a właściciel lub użytkownik wieczysty zbywa tę nieruchomość.
  • Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji nakazujących właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości/w przypadku zmiany zagospodarowania terenu, bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy/ wstrzymanie użytkowania terenu, wyznaczając termin, w którym należy wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, albo przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania.
  • Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji o warunkach zabudowy.
  • Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji stwierdzających wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy.
  • Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy.
  • Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntu w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
  • Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntu w  gminnym programie rewitalizacji i objęciu uchwałą ustanawiającą Specjalną Strefę Rewitalizacji w myśl ustawy z dnia 9  października 2015 r. o rewitalizacji.
  • Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem gminnego programu opieki nad zabytkami.
  • Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z  obszaru gminy.

 Małgorzata Miksza

Dzierżawy i udostępniania z zasobu gruntów komunalnych

Tel. 87 615 60 41

  • Przygotowanie projektów zarządzeń w/s przeznaczenia gruntów do dzierżawy, ogłaszanie przetargów, przeprowadzanie przetargów, ewidencja dzierżaw, windykacja należności dzierżawnych.
  • Prowadzenie spraw związanych  przekazywaniem nieruchomości  w użyczenie.
  • Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu.
  • Udział w   gminnych zespołach/komisjach szacowania szkód w rolnictwie.
  • Zapewnienie opieki weterynaryjnej i pomoc w nieprzewidzianych sytuacjach z udziałem zwierząt wolnożyjących wymagających interwencji oraz ich odłów 
    i transport najbliższego ośrodka rehabilitacji dla zwierząt dzikich.
  • Prowadzenie wykazu kąpielisk , ustalanie sezonu kąpielowego.

  • Realizacja programu priorytetowego „Ciepłe mieszkanie”.

Karolina Burba

Mienia komunalnego  i sprzedaży nieruchomości

Tel. 87 615 60 54

  • Zbywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu i ich nabycia do zasobu.
  • Zbywanie  nieruchomości wchodzących w skład zasobu, osobom fizycznym i prawnym, którym przysługuje z mocy prawa (bądź na mocy stosownej uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi) pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości. Przygotowywanie  dokumentacji  doprowadzającej do zawarcia umów cywilnoprawnych w formie aktu notarialnego.
  • Inicjowanie działań odnoszących się do gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, w tym zapewnienie.
  • Współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego.
  • Realizacja zadań związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności. 
  • Pomoc administracyjna przy realizacji kontroli realizacji umów o oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste w zakresie terminów rozpoczęcia i  zakończenia budowy.
  • Opiniowanie projektów podziałów gruntów komunalnych oraz takich podziałów nieruchomości, które mogą przynosić konsekwencje finansowe dla Gminy, w szczególności ustalenie obowiązków i wysokości opłat adiacenckich z tyt. wzrostu wartości nieruchomości powstałych na skutek dokonania podziału.
  • Przygotowanie opracowań geodezyjno - prawnych i projektowych, dokonywania podziałów oraz scaleń i podziałów.
  • Wykonywanie określonych zadań odnoszących się do gospodarowania mieniem osób trzecich: zatwierdzanie podziałów nieruchomości, w tym wydawanie opinii o podziałach na wniosek sądów i instytucji, dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości, dokonywania scaleń i podziałów nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planie miejscowym na inne cele aniżeli rolne i leśne, w tym przygotowanie projektu scalenia i stosownych uchwał.
  • Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym: ustanowienia służebności gruntowej i przesyłu.

  • Realizacja zadań związanych z obsługą programu „Ciepłe mieszkanie”.

Renata Sojkowska

Ochrony środowiska

Tel. 87 615 60 23

  • Przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach ustanowienia pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo – krajobrazowego oraz  projektów uchwał w/s zdjęcia z ewidencji pomnika przyrody.
  • Przygotowanie decyzji w sprawach usunięcia  drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
  • Rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew z zadrzewień.
  • Wnoszenie sprzeciwów w drodze decyzji administracyjnej w sprawach usunięcia drzew z zadrzewień na podstawie zgłoszenia zamiaru ich wycięcia.
  • Wydawanie zaświadczeń  o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu w sprawie usunięcia drzew.
  • Przygotowanie  decyzji w sprawach wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie terenów zieleni albo usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia.
  • Przygotowywanie  decyzji nakazującej osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko.
  • Przygotowywanie materiałów związanych z gospodarką leśną.
  • Wykonywanie prac administracyjnych i terenowych  związanych z nadzorem nad zadrzewieniami i zalesieniami.
  • Opracowywanie dokumentacji związanej z gospodarką zadrzewieniową i łowiecką.
  • Przygotowanie opinii dotyczących rozpoznania i poszukiwania złóż kopalin, koncesji na wydobycie kopalin, projektów rekultywacji złóż.
  • Realizacja gminnego programu usuwania azbestu.
  • Prowadzenie ewidencji  azbestu.
  • Realizacja gminnych programów wspomagających mieszkańców Gminy Gołdap w działaniach związanych z ochroną środowiska.
  • Realizacja ustaleń porozumienia  z WFOŚ i GW ws  programu „czyste powietrze”.
  • Aktualizacja Centralnego Rejestru Form Ochrony Przyrody w zakresie form ochrony przyrody ustanawianych przez radę gminy.
  • Interwencje w sprawach związanych  z naruszaniem przepisów ochrony środowiska

Hubert Wojda

Ochrony środowiska

Tel. 87 615 60 58

  • Wykonywanie zadań z zakresu Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) i „Zintegrowany System Ograniczenia Niskiej Emisji (ZONE).
  • Realizacja zadań wynikających  z art. 269 ust. 1 pkt 1 oraz art. 272 ust.8 Ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne  - prowadzenie spraw związanych z opłatą retencyjną za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej. 
  • Prowadzenie  spraw związanych  z wykrywaniem i zwalczaniem inwazyjnych gatunków obcych roślin i zwierząt w przyrodzie.
  • Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gmin
  • Sporządzanie sprawozdań dot. gospodarki nieczystościami ciekłymi za poprzedni rok kalendarzowy, zgodnie z wymogami ustawy;
  • Zbieranie danych potrzebnych do uzupełnienia ewidencji we współpracy z Strażą Miejską, Wydziałem Gospodarki Komunalnej oraz Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi;
  • Przyjmowanie zgłoszeń dot. Prowadzonej gpospodarki ściekowej oraz umów zawieranych pomiędzy właścicielem nieruchomości, a odbiorcą nieczystości ciekłych posiadającym stosowne uprawnienia;
  • Przeprowadzanie wizji w terenie we współpracy ze Straż Miejską w celu weryfikacji ww;
  • Przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z ustawą prawo ochrony środowiska i ich weryfikacja;
  • Przygotowywanie decyzji nakazujących osobie fizycznej, której działaność negatywniwe oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko;
  • Wydawanie decyzji nakazujących przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej.

 

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.