Beata Kołakowska
Kierownik Wydziału Gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska i nieruchomości
Tel. 87 615 60 40 Kom. 690 966 644
|
- Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Wydziału.
- Opiniowanie projektów podziałów gruntów komunalnych oraz takich podziałów nieruchomości, które mogą przynosić konsekwencje finansowe dla Gminy, w szczególności ustalenie obowiązków i wysokości opłat adiacenckich z tyt. wzrostu wartości nieruchomości powstałych na skutek dokonania podziału.
- Przygotowania opracowań geodezyjno - prawnych i projektowych, dokonywania podziałów oraz scaleń i podziałów.
- Wykonywanie określonych zadań odnoszących się do gospodarowania mieniem osób trzecich: zatwierdzanie podziałów nieruchomości, w tym wydawanie opinii o podziałach na wniosek sądów i instytucji, dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości, dokonywania scaleń i podziałów nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planie miejscowym na inne cele aniżeli rolne i leśne, w tym przygotowanie projektu scalenia i stosownych uchwał.
- Podpisywanie decyzji zezwalającej na ścinkę drzew lub krzewów.
- Podpisywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
- Prowadzenie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy- m.in.przygotowywanie i promocja ofert inwestycyjnych, aktualizowanie i weryfikacja ofert inwestycyjnych, obsługa inwestora-przedsiębiorcy, opieka poinwestycyjna, współpraca z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponad gminnym t.j. PAIH, RCOI i SSSE.
- Aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania Wydziału.
- Zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań Wydziału, przede wszystkim w zakresie obsługi interesantów.
- Inicjowanie działań zapewniających właściwe funkcjonowanie w zakresie zadań. Wydziału, określonych dziedzin życia społecznego i gospodarczego gminy w szczególności w ramach wdrażania strategii społeczno – gospodarczej gminy oraz poprzez przygotowywanie projektów aktów prawnych Burmistrza i Rady oraz ich realizację.
- Prowadzenie polityki personalnej Wydziału.
- Zapewnienie zgodności z prawem decyzji opracowywanych w Wydziale.
- Przygotowywanie projektu budżetu i jego realizacja, w zakresie działania Wydziału, zgodnie z obowiązującymi przepisami szczególnymi.
- Racjonalne planowanie i wykorzystywanie przydzielonych środków finansowych i majątkowych.
- Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych oraz wystąpienia komisji Rady.
- Opracowywanie sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów, zarządzeń i poleceń Burmistrza.
- Uczestnictwo w sesjach Rady, w posiedzeniach komisji Rady zgodnie z dyspozycją Burmistrza, jego Zastępcy lub Sekretarza.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków interesantów oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
- Przestrzeganie i nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników postanowień regulaminów obowiązujących w Urzędzie oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych.
- Udzielanie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału.
- Wdrażanie działań z zakresu kontroli zarządczej.
- Realizowanie zadań bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz obrony cywilnej w wymiarze wynikającym z zakresu działania Wydziału.
- Nadzór nad prawidłowym pobieraniem opłaty skarbowej zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.
- Zlecanie i nadzór nad przygotowaniem projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Podejmowanie działań mających na celu podniesienie jakości rozwiązań planistycznych i systemów komunikacji wizualnej w przestrzeni miejskiej, między innymi prowadzenie spraw związanych z lokalizacją reklam na terenie gminy.
- Opiniowanie przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia całościowego, harmonijnego i estetycznego wizerunku miasta, opracowanie i wdrożenie katalogu dobrych praktyk ustalającego zasady i wytyczne dotyczące umieszczania nośników informacji wizualnej.
|
Anita Germaniuk
Zastępca kierownika wydziału
Ochrony środowiska
Tel. 87 615 60 23
|
- Przeprowadzanie oceny oddziaływania na środowisko, wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje inwestycji.
- Prowadzenie bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocen oddziaływania na środowisko.
- Przygotowywanie decyzji nakazującej osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko.
- Realizacja gminnych programów wspomagających mieszkańców Gminy Gołdap w działaniach związanych z ochroną środowiska.
- Prowadzenie spraw związanych z wykrywaniem i zwalczaniem inwazyjnych gatunków obcych roślin i zwierząt w przyrodzie.
- Składanie sprawozdań z realizacji nowego programu ochrony powietrza dla strefy warmińsko – mazurskiej.
- Prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków.
- Interwencje w sprawach związanych z naruszaniem przepisów ochrony środowiska
|
Magda Kuliś
Planowania i zagospodarowania przestrzennego
Tel. 87 615 60 40
|
- Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, poprzez między innymi inicjowanie prac związanych z opracowaniem i uchwaleniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz prac związanych z opracowaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowywanie materiałów dotyczących powoływania gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej, jako organu doradczego Burmistrza oraz współpraca z tą komisją.
- Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
- Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem projektu planu ogólnego gminy.
- Prowadzenie rejestru wniosków o zmianę planu ogólnego.
- Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem projektu planu miejscowego.
- Prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, gromadzenie materiałów z nimi związanych oraz przechowywanie ich oryginałów, w tym również uchylonych i nieobowiązujących.
- Przekazywanie staroście kopii uchwalonego studium, planu ogólnego gminy i planu miejscowego.
- Prowadzenie praz związanych z opracowaniem analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenianie postępów w opracowywaniu planów miejscowych i opracowywanie wieloletnich programów ich sporządzania w nawiązaniu do ustaleń studium, w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych oraz przekazywanie radzie gminy wyników tych analiz.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń właścicieli albo użytkowników wieczystych w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą, gdy korzystanie z nieruchomości lub jej części w dotychczasowy sposób lub zgodny z dotychczasowym przeznaczeniem stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone lub wartość nieruchomości uległa obniżeniu.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń wynikłych w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą gdy wartość nieruchomości wzrosła, a właściciel lub użytkownik wieczysty zbywa tę nieruchomość.
- Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji nakazujących właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości/w przypadku zmiany zagospodarowania terenu, bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy/ wstrzymanie użytkowania terenu, wyznaczając termin, w którym należy wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, albo przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania.
- Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji o warunkach zabudowy.
- Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji stwierdzających wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy.
- Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy.
- Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntu w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
- Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntu w gminnym programie rewitalizacji i objęciu uchwałą ustanawiającą Specjalną Strefę Rewitalizacji w myśl ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji.
- Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- Prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości.
- Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem gminnego programu opieki nad zabytkami.
- Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z obszaru gminy.
|
Małgorzata Miksza
Dzierżawy i udostępniania z zasobu gruntów komunalnych
Tel. 87 615 60 41
|
- Przygotowanie projektów zarządzeń w/s przeznaczenia gruntów do dzierżawy, ogłaszanie przetargów, przeprowadzanie przetargów, ewidencja dzierżaw, windykacja należności dzierżawnych.
- Prowadzenie spraw związanych przekazywaniem nieruchomości w użyczenie.
- Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu.
- Udział w gminnych zespołach/komisjach szacowania szkód w rolnictwie.
- Zapewnienie opieki weterynaryjnej i pomoc w nieprzewidzianych sytuacjach z udziałem zwierząt wolnożyjących wymagających interwencji oraz ich odłów
i transport najbliższego ośrodka rehabilitacji dla zwierząt dzikich.
-
Prowadzenie wykazu kąpielisk , ustalanie sezonu kąpielowego.
-
Realizacja programu priorytetowego „Ciepłe mieszkanie”.
|
Karolina Burba
Mienia komunalnego i sprzedaży nieruchomości
Tel. 87 615 60 54
|
- Zbywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu i ich nabycia do zasobu.
- Zbywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu, osobom fizycznym i prawnym, którym przysługuje z mocy prawa (bądź na mocy stosownej uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi) pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości. Przygotowywanie dokumentacji doprowadzającej do zawarcia umów cywilnoprawnych w formie aktu notarialnego.
- Inicjowanie działań odnoszących się do gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, w tym zapewnienie.
- Współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego.
- Realizacja zadań związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności.
- Pomoc administracyjna przy realizacji kontroli realizacji umów o oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste w zakresie terminów rozpoczęcia i zakończenia budowy.
- Opiniowanie projektów podziałów gruntów komunalnych oraz takich podziałów nieruchomości, które mogą przynosić konsekwencje finansowe dla Gminy, w szczególności ustalenie obowiązków i wysokości opłat adiacenckich z tyt. wzrostu wartości nieruchomości powstałych na skutek dokonania podziału.
- Przygotowanie opracowań geodezyjno - prawnych i projektowych, dokonywania podziałów oraz scaleń i podziałów.
- Wykonywanie określonych zadań odnoszących się do gospodarowania mieniem osób trzecich: zatwierdzanie podziałów nieruchomości, w tym wydawanie opinii o podziałach na wniosek sądów i instytucji, dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości, dokonywania scaleń i podziałów nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planie miejscowym na inne cele aniżeli rolne i leśne, w tym przygotowanie projektu scalenia i stosownych uchwał.
-
Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym: ustanowienia służebności gruntowej i przesyłu.
-
Realizacja zadań związanych z obsługą programu „Ciepłe mieszkanie”.
|
Renata Sojkowska
Ochrony środowiska
Tel. 87 615 60 23
|
- Przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach ustanowienia pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo – krajobrazowego oraz projektów uchwał w/s zdjęcia z ewidencji pomnika przyrody.
- Przygotowanie decyzji w sprawach usunięcia drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
- Rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew z zadrzewień.
- Wnoszenie sprzeciwów w drodze decyzji administracyjnej w sprawach usunięcia drzew z zadrzewień na podstawie zgłoszenia zamiaru ich wycięcia.
- Wydawanie zaświadczeń o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu w sprawie usunięcia drzew.
- Przygotowanie decyzji w sprawach wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie terenów zieleni albo usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia.
- Przygotowywanie decyzji nakazującej osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko.
- Przygotowywanie materiałów związanych z gospodarką leśną.
- Wykonywanie prac administracyjnych i terenowych związanych z nadzorem nad zadrzewieniami i zalesieniami.
- Opracowywanie dokumentacji związanej z gospodarką zadrzewieniową i łowiecką.
- Przygotowanie opinii dotyczących rozpoznania i poszukiwania złóż kopalin, koncesji na wydobycie kopalin, projektów rekultywacji złóż.
- Realizacja gminnego programu usuwania azbestu.
- Prowadzenie ewidencji azbestu.
- Realizacja gminnych programów wspomagających mieszkańców Gminy Gołdap w działaniach związanych z ochroną środowiska.
- Realizacja ustaleń porozumienia z WFOŚ i GW ws programu „czyste powietrze”.
- Aktualizacja Centralnego Rejestru Form Ochrony Przyrody w zakresie form ochrony przyrody ustanawianych przez radę gminy.
- Interwencje w sprawach związanych z naruszaniem przepisów ochrony środowiska
|
Hubert Wojda
Ochrony środowiska
Tel. 87 615 60 58
|
- Wykonywanie zadań z zakresu Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) i „Zintegrowany System Ograniczenia Niskiej Emisji (ZONE).
- Realizacja zadań wynikających z art. 269 ust. 1 pkt 1 oraz art. 272 ust.8 Ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne - prowadzenie spraw związanych z opłatą retencyjną za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.
- Prowadzenie spraw związanych z wykrywaniem i zwalczaniem inwazyjnych gatunków obcych roślin i zwierząt w przyrodzie.
- Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gmin
- Sporządzanie sprawozdań dot. gospodarki nieczystościami ciekłymi za poprzedni rok kalendarzowy, zgodnie z wymogami ustawy;
- Zbieranie danych potrzebnych do uzupełnienia ewidencji we współpracy z Strażą Miejską, Wydziałem Gospodarki Komunalnej oraz Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi;
- Przyjmowanie zgłoszeń dot. Prowadzonej gpospodarki ściekowej oraz umów zawieranych pomiędzy właścicielem nieruchomości, a odbiorcą nieczystości ciekłych posiadającym stosowne uprawnienia;
- Przeprowadzanie wizji w terenie we współpracy ze Straż Miejską w celu weryfikacji ww;
- Przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z ustawą prawo ochrony środowiska i ich weryfikacja;
- Przygotowywanie decyzji nakazujących osobie fizycznej, której działaność negatywniwe oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko;
- Wydawanie decyzji nakazujących przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej.
|