Żaneta Przyborowska
Kierownik Wydziału Dochody i Egzekucja
Tel. 87 615 60 43
|
|
Małgorzata Golubek
Starszy Specjalista ds. wymiaru zobowiązań podatkowych
Tel. 87 615 60 26
|
- Dokonywanie wymiaru i przypisu zobowiązań podatkowych osób fizycznych na terenie gminy w zakresie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości (przyjmowanie i sprawdzanie poprawności składanych informacji oraz prowadzenie postępowań podatkowych i wydawanie decyzji administracyjnych).
- Przyjmowanie i sprawdzanie poprawności składanych deklaracji na podatek rolny, leśny i od środków transportowych osób prawnych oraz prowadzenie postępowań podatkowych i wydawanie decyzji administracyjnych.
- Wydawanie zaświadczeń o wielkości i prowadzeniu gospodarstwa rolnego, opłacaniu składek na FER i FUSR oraz innych zaświadczeń z zakresu prowadzonych spraw podatkowych.
- Potwierdzanie zawarcia umowy dzierżawy w imieniu Burmistrza Gołdapi.
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających, kontroli podatkowych i oględzin w terenie.
- Prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych – rozłożenia na raty podatku lub zaległości, odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości oraz umorzeń zaległości, przygotowywanie decyzji w tych sprawach z uwzględnieniem stosowania obowiązujących przepisów o pomocy de minimis (wydawanie zaświadczeń, sporządzanie sprawozdań).
- Prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulgi inwestycyjnej i zwolnienia gruntów przeznaczonych na utworzenie nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego, przygotowywanie decyzji w tych sprawach.
- Prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
|
Arleta Sidorowicz
Starszy Specjalista ds. wymiaru zobowiązań podatkowych
Tel. 87 615 60 65
|
- Dokonywanie wymiaru i przypisu zobowiązań podatkowych osób fizycznych na terenie miasta w zakresie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości (przyjmowanie i sprawdzanie poprawności składanych informacji oraz prowadzenie postępowań podatkowych i wydawanie decyzji administracyjnych).
- Przyjmowanie i sprawdzanie poprawności składanych deklaracji na podatek od środków transportowych, należących do osób fizycznych oraz prowadzenie postępowań podatkowych i wydawanie decyzji administracyjnych.
- Prowadzenie ewidencji podatników podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych osób fizycznych w systemie informatycznym.
- Wydawanie zaświadczeń z zakresu prowadzonych spraw podatkowych.
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających, kontroli podatkowych i oględzin w terenie.
- Prowadzenie ewidencji mandatów nakładanych przez straż Miejską w Gołdapi.
- Przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje rady, komisje rady.
|
Justyna Tyszko-Prochorów
Główny Specjalista ds. zobowiązań podatkowych
Tel. 87 615 60 28
|
- Przyjmowanie i sprawdzanie poprawności składanych deklaracji na podatek od nieruchomości osób prawnych oraz prowadzenie postępowań podatkowych i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych.
- Prowadzenie ewidencji podatników podatku od nieruchomości osób prawnych w systemie informatycznym.
- Prowadzenie ewidencji księgowej wpłat podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i środków transportowych oraz mandatów nałożonych przez Straż Miejską w Gołdapi.
- Przeprowadzanie czynności sprawdzających, kontroli podatkowych i oględzin w terenie.
- Prowadzenie postępowań podatkowych, przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz postanowień w sprawach dotyczących nadpłaty w podatku od nieruchomości, rolnym, leśnym i od środków transportowym.
- Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz pozostałych zaświadczeń uregulowanych w Ordynacji podatkowej, wynikających z prowadzonej przez organ podatkowy ewidencji, rejestrów lub innych danych znajdujących się w jego posiadaniu.
- Obsługa inkasentów podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych, (sporządzanie zestawień zainkasowanych kwot podatku i należnego do wypłaty inkaso).
- Sporządzanie sprawozdań finansowo-budżetowych z zakresu podatków.
- Współpraca przy opracowywaniu projektu budżetu.
|
Patrycja Dąbrowska
Specjalista ds. windykacji podatkowych
Tel. 87 615 60 33
|
- Analizowanie stanu zaległości z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych oraz podejmowanie stosownych działań w zakresie egzekucji.
- Przygotowywanie, wysyłanie upomnień i tytułów wykonawczych, prowadzenie ich ewidencji oraz przekazywanie do odpowiedniego Naczelnika Urzędu Skarbowego.
- Aktualizacja, zawieszanie i umarzanie postępowania egzekucyjnego.
- Ustalanie odpowiedzialności za zaległości podatkowe osób trzecich.
- Zabezpieczanie zaległości podatkowych wpisem hipoteki przymusowej do KW zobowiązanego.
- Prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych – rozłożenia na raty podatku lub zaległości, odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości oraz umorzeń zaległości, przygotowywanie decyzji w tych sprawach, z uwzględnieniem stosowania obowiązujących przepisów o pomocy de minimis (wydawanie zaświadczeń, sporządzanie sprawozdań).
- Prowadzenie postępowań w związku ze zwrotem opłaty skarbowej.
- Prowadzenie zadań z zakresu mandatów (podejmowanie działań w zakresie egzekucji i prowadzenia postępowań związanych z udzieleniem ulg w spłacie).
|
Zuzanna Dajewska
Młodszy Referent ds. gospodarki odpadami komunalnymi i windykacji opłat
Tel. 87 615 60 73
|
- Przyjmowanie oraz weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zakresie prawidłowości ich wypełniania, a także bieżące wprowadzenie deklaracji do systemu informatycznego.
- Analityczne księgowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłaty uzdrowiskowej, targowej i miejscowej oraz ich stała weryfikacja w zakresie finansowym.
- Sporządzanie dokumentacji księgowej oraz sprawozdań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
- Sporządzanie i prowadzenie analiz dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań podatkowych i przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz postanowień w sprawach dotyczących nadpłaty opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie spraw z zakresu opłaty uzdrowiskowej, targowej, miejscowej.
- Wyliczanie kwoty bazowej w zakresie Funduszu Sołeckiego oraz sporządzanie informacji o wysokości środków przypadających poszczególnym sołectwom.
- Przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje rady, komisje rady.
|
Joanna Pojawis
Młodszy Referent ds. gospodarki odpadami komunalnymi i windykacji opłat
Tel. 87 615 60 73
|
- Kontrolowanie terminowości wpłacanych należności, analizowanie stanu zaległości z tytułu gospodarki odpadami komunalnymi oraz podejmowanie stosownych działań w zakresie egzekucji.
- Sporządzanie tytułów wykonawczych, prowadzenie ewidencji oraz przekazywanie do odpowiedniego Naczelnika Urzędu Skarbowego.
- Przygotowywanie i wysyłanie upomnień do uregulowania zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Aktualizacja, zawieszanie i umarzanie postępowania egzekucyjnego.
- Przyjmowanie oraz weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zakresie prawidłowości ich wypełniania, a także bieżące wprowadzenie deklaracji do systemu informatycznego.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.
- Sporządzanie i prowadzenie analiz dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań w związku ze zwrotem opłaty skarbowej.
|