Logo Urzędu Miejskiego w Gołdapi

WYDZIAŁ GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ, OCHRONY ŚRODOWISKA i NIERUCHOMOŚCI

Beata Kołakowska

Kierownik Wydziału Gospodarki przestrzennej, ochrony środowiska i nieruchomości

Tel. 87 615 60 40  Kom. 690 966 644

 

  • Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Wydziału.
  • Opiniowanie projektów podziałów gruntów komunalnych oraz takich podziałów nieruchomości, które mogą przynosić konsekwencje finansowe dla Gminy, w szczególności ustalenie obowiązków i wysokości opłat adiacenckich z tyt. wzrostu wartości nieruchomości powstałych na skutek dokonania podziału.
  • Przygotowania opracowań geodezyjno - prawnych i projektowych, dokonywania podziałów oraz scaleń i podziałów.
  • Wykonywanie określonych zadań odnoszących się do gospodarowania mieniem osób trzecich: zatwierdzanie podziałów nieruchomości, w tym wydawanie opinii o podziałach na wniosek sądów i instytucji, dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości, dokonywania scaleń i podziałów nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planie miejscowym na inne cele aniżeli rolne i leśne, w tym przygotowanie projektu scalenia i stosownych uchwał.
  • Podpisywanie decyzji zezwalającej na ścinkę drzew lub krzewów.
  • Podpisywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
  • Prowadzenie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy- m.in.przygotowywanie i promocja ofert inwestycyjnych, aktualizowanie i weryfikacja ofert inwestycyjnych, obsługa inwestora-przedsiębiorcy, opieka poinwestycyjna, współpraca z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponad gminnym t.j. PAIH, RCOI i SSSE.
  • Aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania Wydziału.
  • Zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań Wydziału, przede wszystkim w zakresie obsługi interesantów.
  • Inicjowanie działań zapewniających właściwe funkcjonowanie w zakresie zadań. Wydziału, określonych dziedzin życia społecznego i gospodarczego gminy w szczególności w ramach wdrażania strategii społeczno – gospodarczej gminy oraz poprzez przygotowywanie projektów aktów prawnych Burmistrza i Rady oraz ich realizację.
  • Prowadzenie polityki personalnej Wydziału.
  • Zapewnienie zgodności z prawem decyzji opracowywanych w Wydziale.
  • Przygotowywanie projektu budżetu i jego realizacja, w zakresie działania Wydziału, zgodnie z obowiązującymi przepisami szczególnymi.
  • Racjonalne planowanie i wykorzystywanie przydzielonych środków finansowych i majątkowych.
  • Sporządzanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych oraz wystąpienia komisji Rady.
  • Opracowywanie sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów, zarządzeń i poleceń Burmistrza.
  • Uczestnictwo w sesjach Rady, w posiedzeniach komisji Rady zgodnie z dyspozycją Burmistrza, jego Zastępcy lub Sekretarza.
  • Rozpatrywanie skarg i wniosków interesantów oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
  • Przestrzeganie i nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników postanowień regulaminów obowiązujących w Urzędzie oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych.
  • Udzielanie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału.
  • Wdrażanie działań z zakresu kontroli zarządczej.
  • Realizowanie zadań bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz obrony cywilnej w wymiarze wynikającym z zakresu działania Wydziału.
  • Nadzór nad prawidłowym pobieraniem opłaty skarbowej zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.
  • Zlecanie i nadzór nad przygotowaniem projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. 
  • Podejmowanie działań mających na celu podniesienie jakości rozwiązań planistycznych i systemów komunikacji wizualnej w przestrzeni miejskiej, między innymi prowadzenie spraw związanych z lokalizacją reklam na terenie gminy.
  • Opiniowanie przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia  całościowego, harmonijnego i estetycznego wizerunku miasta, opracowanie i wdrożenie katalogu dobrych praktyk ustalającego  zasady i wytyczne  dotyczące umieszczania nośników informacji wizualnej.

Anita Germaniuk

Zastępca kierownika wydziału

Ochrony środowiska

Tel. 87 615 60 23

 

  • Przeprowadzanie oceny oddziaływania na środowisko, wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje inwestycji.
  • Prowadzenie bazy danych o ocenach oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz strategicznych ocen oddziaływania na środowisko.
  • Przygotowywanie  decyzji nakazującej osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko.
  • Realizacja gminnych programów wspomagających mieszkańców Gminy Gołdap w działaniach związanych z ochroną środowiska.
  • Prowadzenie spraw związanych  z wykrywaniem i zwalczaniem inwazyjnych gatunków obcych roślin i zwierząt w przyrodzie.
  • Składanie sprawozdań z realizacji  nowego programu ochrony powietrza dla strefy warmińsko – mazurskiej.
  • Prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków.
  • Interwencje w sprawach związanych  z naruszaniem przepisów ochrony środowiska

 Magda Kuliś

Planowania i zagospodarowania przestrzennego

Tel. 87 615 60 40

  • Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, poprzez między innymi inicjowanie prac związanych z opracowaniem i uchwaleniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz prac związanych z opracowaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Przygotowywanie materiałów dotyczących powoływania gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej, jako organu doradczego Burmistrza oraz współpraca z tą komisją.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem projektu planu ogólnego gminy.
  • Prowadzenie rejestru   wniosków o   zmianę planu ogólnego.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem projektu planu miejscowego.
  • Prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, gromadzenie materiałów z nimi związanych oraz przechowywanie ich oryginałów, w tym również uchylonych i nieobowiązujących.
  • Przekazywanie staroście kopii uchwalonego studium, planu ogólnego gminy i planu miejscowego.
  • Prowadzenie praz związanych z opracowaniem analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenianie postępów w opracowywaniu planów miejscowych i opracowywanie wieloletnich programów ich sporządzania w nawiązaniu do ustaleń studium, w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych oraz przekazywanie radzie gminy wyników tych analiz.
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń właścicieli albo użytkowników wieczystych w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą, gdy korzystanie z nieruchomości lub jej części w dotychczasowy sposób lub zgodny z dotychczasowym przeznaczeniem stało się niemożliwe bądź istotnie ograniczone lub wartość nieruchomości uległa obniżeniu.
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją roszczeń wynikłych w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą gdy wartość nieruchomości wzrosła, a właściciel lub użytkownik wieczysty zbywa tę nieruchomość.
  • Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Prowadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji nakazujących właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości/w przypadku zmiany zagospodarowania terenu, bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy/ wstrzymanie użytkowania terenu, wyznaczając termin, w którym należy wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, albo przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania.
  • Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji o warunkach zabudowy.
  • Prowadzenie postępowań związanych w wydaniem decyzji stwierdzających wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy.
  • Prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy.
  • Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntu w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
  • Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu gruntu w  gminnym programie rewitalizacji i objęciu uchwałą ustanawiającą Specjalną Strefę Rewitalizacji w myśl ustawy z dnia 9  października 2015 r. o rewitalizacji.
  • Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości.
  • Prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem gminnego programu opieki nad zabytkami.
  • Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z  obszaru gminy.

 Małgorzata Miksza

Dzierżawy i udostępniania z zasobu gruntów komunalnych

Tel. 87 615 60 41

  • Przygotowanie projektów zarządzeń w/s przeznaczenia gruntów do dzierżawy, ogłaszanie przetargów, przeprowadzanie przetargów, ewidencja dzierżaw, windykacja należności dzierżawnych.
  • Prowadzenie spraw związanych  przekazywaniem nieruchomości  w użyczenie.
  • Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu.
  • Udział w   gminnych zespołach/komisjach szacowania szkód w rolnictwie.
  • Zapewnienie opieki weterynaryjnej i pomoc w nieprzewidzianych sytuacjach z udziałem zwierząt wolnożyjących wymagających interwencji oraz ich odłów 
    i transport najbliższego ośrodka rehabilitacji dla zwierząt dzikich.
  • Prowadzenie wykazu kąpielisk , ustalanie sezonu kąpielowego.

  • Realizacja programu priorytetowego „Ciepłe mieszkanie”.

Karolina Burba

Mienia komunalnego  i sprzedaży nieruchomości

Tel. 87 615 60 54

  • Zbywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu i ich nabycia do zasobu.
  • Zbywanie  nieruchomości wchodzących w skład zasobu, osobom fizycznym i prawnym, którym przysługuje z mocy prawa (bądź na mocy stosownej uchwały Rady Miejskiej w Gołdapi) pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości. Przygotowywanie  dokumentacji  doprowadzającej do zawarcia umów cywilnoprawnych w formie aktu notarialnego.
  • Inicjowanie działań odnoszących się do gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, w tym zapewnienie.
  • Współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego.
  • Realizacja zadań związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności. 
  • Pomoc administracyjna przy realizacji kontroli realizacji umów o oddanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste w zakresie terminów rozpoczęcia i  zakończenia budowy.
  • Opiniowanie projektów podziałów gruntów komunalnych oraz takich podziałów nieruchomości, które mogą przynosić konsekwencje finansowe dla Gminy, w szczególności ustalenie obowiązków i wysokości opłat adiacenckich z tyt. wzrostu wartości nieruchomości powstałych na skutek dokonania podziału.
  • Przygotowanie opracowań geodezyjno - prawnych i projektowych, dokonywania podziałów oraz scaleń i podziałów.
  • Wykonywanie określonych zadań odnoszących się do gospodarowania mieniem osób trzecich: zatwierdzanie podziałów nieruchomości, w tym wydawanie opinii o podziałach na wniosek sądów i instytucji, dokonywanie rozgraniczeń nieruchomości, dokonywania scaleń i podziałów nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planie miejscowym na inne cele aniżeli rolne i leśne, w tym przygotowanie projektu scalenia i stosownych uchwał.
  • Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu, w tym: ustanowienia służebności gruntowej i przesyłu.

  • Realizacja zadań związanych z obsługą programu „Ciepłe mieszkanie”.

Renata Sojkowska

Ochrony środowiska

Tel. 87 615 60 23

  • Przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach ustanowienia pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo – krajobrazowego oraz  projektów uchwał w/s zdjęcia z ewidencji pomnika przyrody.
  • Przygotowanie decyzji w sprawach usunięcia  drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,
  • Rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew z zadrzewień.
  • Wnoszenie sprzeciwów w drodze decyzji administracyjnej w sprawach usunięcia drzew z zadrzewień na podstawie zgłoszenia zamiaru ich wycięcia.
  • Wydawanie zaświadczeń  o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu w sprawie usunięcia drzew.
  • Przygotowanie  decyzji w sprawach wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie terenów zieleni albo usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia.
  • Przygotowywanie  decyzji nakazującej osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko.
  • Przygotowywanie materiałów związanych z gospodarką leśną.
  • Wykonywanie prac administracyjnych i terenowych  związanych z nadzorem nad zadrzewieniami i zalesieniami.
  • Opracowywanie dokumentacji związanej z gospodarką zadrzewieniową i łowiecką.
  • Przygotowanie opinii dotyczących rozpoznania i poszukiwania złóż kopalin, koncesji na wydobycie kopalin, projektów rekultywacji złóż.
  • Realizacja gminnego programu usuwania azbestu.
  • Prowadzenie ewidencji  azbestu.
  • Realizacja gminnych programów wspomagających mieszkańców Gminy Gołdap w działaniach związanych z ochroną środowiska.
  • Realizacja ustaleń porozumienia  z WFOŚ i GW ws  programu „czyste powietrze”.
  • Aktualizacja Centralnego Rejestru Form Ochrony Przyrody w zakresie form ochrony przyrody ustanawianych przez radę gminy.
  • Interwencje w sprawach związanych  z naruszaniem przepisów ochrony środowiska

Hubert Wojda

Ochrony środowiska

Tel. 87 615 60 58

  • Wykonywanie zadań z zakresu Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) i „Zintegrowany System Ograniczenia Niskiej Emisji (ZONE).
  • Realizacja zadań wynikających  z art. 269 ust. 1 pkt 1 oraz art. 272 ust.8 Ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne  - prowadzenie spraw związanych z opłatą retencyjną za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej. 
  • Prowadzenie  spraw związanych  z wykrywaniem i zwalczaniem inwazyjnych gatunków obcych roślin i zwierząt w przyrodzie.
  • Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gmin
  • Sporządzanie sprawozdań dot. gospodarki nieczystościami ciekłymi za poprzedni rok kalendarzowy, zgodnie z wymogami ustawy;
  • Zbieranie danych potrzebnych do uzupełnienia ewidencji we współpracy z Strażą Miejską, Wydziałem Gospodarki Komunalnej oraz Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Gołdapi;
  • Przyjmowanie zgłoszeń dot. Prowadzonej gpospodarki ściekowej oraz umów zawieranych pomiędzy właścicielem nieruchomości, a odbiorcą nieczystości ciekłych posiadającym stosowne uprawnienia;
  • Przeprowadzanie wizji w terenie we współpracy ze Straż Miejską w celu weryfikacji ww;
  • Przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z ustawą prawo ochrony środowiska i ich weryfikacja;
  • Przygotowywanie decyzji nakazujących osobie fizycznej, której działaność negatywniwe oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko;
  • Wydawanie decyzji nakazujących przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej.