Logo Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Powróć do: PORADNIK INTERESANTA

Wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym


Podstawowe informacje

Potrzebujesz dokumentu, który potwierdzi twój stan cywilny? Zamiast kilku odpisów aktów stanu cywilnego możesz dostać jeden dokument– zaświadczenie o stanie cywilnym. Jeśli składasz wniosek, to składasz jednocześnie oświadczenie, że nie ma okoliczności, które mogą mieć wpływ na twój stan cywilny, na przykład: ślub odbył się za granicą i nie został zgłoszony w polskim urzędzie stanu cywilnego. Takie oświadczenie składasz pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia. Oświadczenie zawiera pouczenie o odpowiedzialności karnej.  Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć do wybranego kierownika USC. Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym– możesz go pobrać i wypełnić w domu albo wziąć z urzędu stanu cywilnego. Wzór wniosku jest określony przez prawo – załącznik nr 1.
  2. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
  3. Dokumenty tożsamości osoby wnoszącej podanie.

Opłaty

38,00 zł – Zaświadczenie.

Opłata skarbowa- forma płatności

Opłatę skarbową w wymaganej wysokości należy wpłacić w kasie Urzędu Miejskiego w Gołdapi (parter, pokój 3, kasa czynna w godz. 8.00-14.00 z przerwą w godz. 10.00-10.15) bądź na konto urzędu przelewem: Urząd Miejski w Gołdapi, PKO BP S.A. Oddział Ełk 38 1020 4724 0000 3002 0007 5929.

Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Miejsce złożenia i odbioru

Plac Zwycięstwa 14, 19-500 Gołdap (II piętro, pokój 37 i 38), tel. 87 615 60 22, e-mail: usc@goldap.pl

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego w Gołdapi.

Termin składania dokumentów
 Na bieżąco.

Termin odpowiedzi

Jeśli będzie to możliwe, kierownik urzędu stanu cywilnego wyda ci zaświadczenie od razu. Akt - na podstawie którego wyda ten dokument musi być w rejestrze stanu cywilnego. Jeśli go tam nie ma, musi zostać do niego przeniesiony. Wtedy zaświadczenie dostaniesz:

  • do 7 dni roboczych od złożenia wniosku – jeśli złożysz wniosek do urzędu stanu cywilnego, w którym jest twój akt stanu cywilnego w formie papierowej,
  • do 10 dni roboczych od złożenia wniosku – jeśli złożysz wniosek do urzędu stanu cywilnego, w którym nie ma twojego aktu stanu cywilnego w formie papierowej.

 

Tryb odwoławczy
Do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Gołdapi w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji odmownej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2023, poz. 1378 ze zm.).

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022, poz. 2142 ze zm.).

 

Pliki do pobrania: