Logo Urzędu Miejskiego w Gołdapi
Powróć do: WYDZIAŁY

WYDZIAŁ OŚWIATY I SPRAW SPOŁECZNYCH

Anna Podciborska

Kierownik Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych

Tel. 87 615 60 56

  • Prowadzenie polityki personalnej Wydziału
  • Racjonalne planowanie i wykorzystywanie przydzielonych środków finansowych i majątkowych
  • Udzielanie informacji publicznej w zakresie zadań Wydziału
  • Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem świetlic wiejskich
  • Wykonywanie zadań z upoważnienia Burmistrza

Karolina Siebert

Samodzielny Referent ds. Oświaty Szkolnej i Przedszkolnej

Tel. 87 615 60 51

  • Przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych.
  • Inicjowanie działań w zakresie współpracy placówek oświatowych.
  • Analiza sieci szkół i przedszkoli.
  • Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i likwidacją placówek oświatowych. 
  • Prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych (m.in. urlopy, konkursy, oceny pracy).
  • Sporządzanie okresowych sprawozdań w ramach Systemu Informacji Oświatowej.
  • Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.
  • Analizowanie i przedstawianie do zatwierdzania arkuszy organizacyjnych szkół na dany rok szkolny, nadzór i doradztwo w tym zakresie.
  • Opracowywanie regulaminu wynagradzania nauczycieli.
  • Nadzór administracyjno - organizacyjny nad działalnością placówek oświatowych.
  • Sporządzanie rocznych informacji o stanie realizacji zadań oświatowych i o wynikach sprawdzianów i egzaminów do 31 października każdego roku.
  • Wykonywanie zadań dotyczących dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli.
  • Analizowanie i sporządzanie rocznych sprawozdań z wysokości i średnich wynagrodzeń nauczycieli.
  • Współpraca z organami nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym w przepisach prawa oświatowego i wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty.
  • Przygotowywanie dokumentów związanych z założeniem żłobka, przedszkola niepublicznego, punktu przedszkolnego, z udzielaniem zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną i cofnięcie takiego zezwolenia.
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy określonych w ustawie o opiece nad dziećmi do lat 3 (umowy, rejestr).
  • Organizowanie nauki religii i etyki w grupie międzyszkolnej.
  • Prowadzenie spraw związanych z rekrutacją dzieci do przedszkoli i szkół należących do kompetencji organu prowadzącego.
  • Wdrażanie Standardów Ochrony Małoletnich w Urzędzie Miejskim.

Agnieszka Zawadko - Jurska

Referent ds. Oświaty Szkolnej i Przedszkolnej

Tel. 87 615 60 51

  • Przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych.
  • Analiza danych demograficznych dotyczących dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym.
  • Prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli i szkół podstawowych.
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego 
    i nauki przez uczniów w wieku 16-18 lat.
  • Prowadzenie spraw w zakresie przyznawania dotacji placówkom niepublicznym oraz publicznych prowadzonym przez inny niż jednostka samorządu terytorialnego organ.
  • Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych (nauki zawodu, przygotowania zawodowego). 
  • Prowadzenie spraw związanych z dotacjami oświatowymi, celowymi (podręczniki, programy rządowe itp.).
  • Współpraca z organami nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym w przepisach prawa oświatowego i wykonywanie zaleceń Kuratora Oświaty,
  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Gminy określonych w ustawie o opiece nad dziećmi do lat 3 (dotacje).

Małgorzata Tobolska

Inspektor ds. Polityki Społecznej

Tel. 87 615 60 34

  • Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej związanej z profilaktyki i rozwiązywaniem problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.
  • Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków.
  • Diagnozowanie potrzeb związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych i narkomanii.
  • Wdrażanie i przeprowadzanie na terenie gminy Gołdap ogólnopolskich i regionalnych kampanii profilaktyczno-edukacyjnych w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.
  • Przygotowywanie projektu, realizacja i rozliczanie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii. 
  • Ogłaszanie i prowadzenie naborów wniosków o przyznanie środków finansowych na realizację  zadań w ramach gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
  • Kontrola wykorzystania środków przeznaczonych na realizację programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
  • Nadzorowanie zadań finansowych ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
  • Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów w Gołdapi, w tym obsługa administracyjna i techniczna posiedzeń tej komisji, OPS, PCPR, Gminnym Zespołem Interdyscyplinarnym. 
  • Współpraca z jednostkami oświatowymi w zakresie działalności wychowawczej, edukacyjnej i informacyjnej wśród młodzieży, dotyczącej profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.
  • Współpraca z instytucjami, organizacjami i osobami fizycznymi działającymi w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.
  • Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
  • Podejmowanie przedsięwzięć oraz realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia, w tym promocji zdrowia oraz profilaktyki zdrowotnej mieszkańców gminy Gołdap.
  • Sporządzanie sprawozdań z zakresu zdrowia publicznego.
  • Opracowywanie i realizacja programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych mieszkańców gminy.
  • Współpraca z instytucjami/ podmiotami lokalnymi i zewnętrznymi w zakresie realizowanych przez gminę zadań dotyczących polityki społecznej w zakresie ochrony zdrowia i pomocy społecznej.
  • Koordynowanie działań na terenie gminy Gołdap związanych z pozyskaniem oraz realizacją projektów dofinansowanych ze środków PFRON w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”.
  • Potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawniona do renty socjalnej.
  • Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na prowadzenie placówki wsparcia dziennego. 

 Eliza Łaskarzewska

Referent ds. Działalności Gospodarczej 

Tel. 87 615 60 62

  • Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
  • Wydawanie potwierdzeń przyjęcia wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o  Działalności Gospodarczej.
  • Wydawanie zaświadczeń o historii podmiotów figurujących w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Gołdapi do dnia 31 grudnia 2011 r.
  • Prowadzenie spraw oraz postępowań administracyjnych dotyczących wydawania, wygaszania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
  • przyjmowanie i analiza wniosków o wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych z przeznaczeniem do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży,
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z cofnięciem lub wygaśnięciem zezwoleń,
  • wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
  • wydawanie duplikatu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych,
  • naliczanie należnych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej.
  • Udzielanie przedsiębiorcom informacji o obowiązujących przepisach prawnych związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.
  • Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  • Współpraca z pracownikiem ds. polityki społecznej w zakresie problematyki uzależnień. 
  • Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz zezwoleń na przewozy regularne i przewozy regularne specjalne na terenie gminy.
  • Prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów do szkół w zakresie określonym ustawą Prawo oświatowe.
  • Prowadzenie ewidencji obiektów nie będących hotelami a świadczących usługi hotelarskie.
  • Obsługa Społecznej Rady Gospodarczej przy Burmistrzu Gołdapi. 

Aneta Rozmysłowska

Opiekun Dzieci i Młodzieży (w czasie przewozu do i ze szkoły)

  • Sprawowanie opieki nad uczniami dowożonymi do szkół i ze szkół do domów w dniach nauki szkolnej.
  • Dopilnowanie ładu i porządku podczas przejazdu i przejścia uczniów do szkoły lub miejsca zbiórki, skąd uczniowie rozchodzą się do domu.
  • Utrzymanie czystości wewnątrz pojazdu.
  • W trakcie wykonywania czynności związanych z opieką ścisła współpraca z kierowcą pojazdu.

Stanisław Brzostowski 

Kierowca Samochodu Służbowego - Pracownik Gospodarczy

  • Wykonywanie obowiązków kierowcy samochodów służbowych Urzędu Miejskiego w Gołdapi zgodnie z udzielonym upoważnieniem.
  • Dbanie o stan techniczny i ogólny wygląd pojazdów.
  • Prace remontowe.